slide 1
slide 2
slide 3

 

برق خورشیدی؛ یک بار هزینه کنید، عمری درآمد کسب کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و البته فاقد آلودگی است که با کمی آینده نگری، کسی نمی‌تواند بی خیال آن شود، به ویژه که بداند هر قدر برقی که تولید می‌کند ۱۰ برابر نرخی که به برق مصرفی اش می‌پردازد، درآمد به دست می‌آورد.اما چرا باید در سطح کلان تر به این نوع از تولید برق دل خوش کرد؟ ظرفیت نصب شده تولید برق کشور ۷۶ هزار مگاوات است که ۹۵ درصد آن با سوخت‌های فسیلی و در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و حتی آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع تلفاتی بیش از ۲۰ درصدی دارد، به این زیان نجومی باید آلودگی‌های زیست محیطی را هم اضافه کرد.همه این واقعیت‌ها کشورهای پیشرفته را به استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر ترغیب کرده است.

اطلاعات بیشتر

یک رویکرد ساده جدید (سلول های خورشیدی پلاستیکی)

 

سلول های خورشیدی آلی بسیار کارآمد بر اساس مواد الکترونیکی بی نظیر با امکان چاپ آسان

محققان ژاپن بر روی کار قبلی خودکه برای توسعه جدید پلیمرهای آلی پیشرفته  بوده است، دوباره کار کرده اند و پیلیمر های جدیدی ساخته اند. این مواد  هنگامی که در سلول های خورشیدی استفاده می شود، پلیمرها به عنوان پرده نازکی  غیر آلی تشکیل می شوند که بازده تبدیل انرژی را حفظ می کنند. سلول های خورشیدی معمولی برای ساختن پرده های نازک  پلیمری بلورین نیاز به روش  ویژه ای دارند. این دستگاه های جدید می تواند راه را برای چاپ ساده تر و مقرون به صرفه تر از سلول های خورشیدی ارائه دهد.

انسان در میان یک منبع  عظیم برای استفاده از انرژی خورشیدی به منظور استفاده در خانه ها، ابزارها و صنعت است. سلول های خورشیدی پلاستیکی، بر اساس مخلوط های  پلیمرهای آلی، برای ساخت سلول های خورشیدی سبک وزن و ارزان مورد توجه هستند. مشکل این نوع سلول های خورشیدی این است که راندمان خورشیدی آنها بسیار نزدیک به انواع سلول های دیگه است و  مواد متشکل از آن در پرده های نازک است. این به این معنی است که پردازش پیچیده و دقیق برای ساخت سلول های خورشیدی مؤثر مفید است.

محققان دانشگاه اوزاکا در همکاری بین المللی با موسسه تحقیقات پلیمری مکس پلانک، یکی از پلیمرهای گزارش شده خود را پیش از این برای ساخت نوع جدید سلول خورشیدی که نیازی به روش های  اضافی خاص ندارند،  را دوباره طراحی کرده اند. آنها همچنین موفق به بازده تبدیل انرژی عالی انرژی خورشیدی به برق شدند .

Yutaka Ie می گوید: "سلول های عادی سلول های آلی در حال حاضر کارایی خوبی را به دست آورده اند، اما پرده های پلیمری در این دستگاه ها معمولا نیاز به پردازش خاصی برای اطمینان از کریستالیزاسیون صحیح دارند. در عوض ما با ترکیب پلیمرهای آمورف برای جلوگیری از این مسائل تمرکز کردیم."

سلول های خورشیدی آلی بر اساس انرژی نور انرژی الکترون در یک پلیمر کار می کنند. الکترون های برانگیخته پس از آن می توانند به یک توپ کامل فولرین حرکت کنند و به سمت مثبت سلول خورشیدی حرکت کنند. فضایی که توسط یک الکترون کنار گذاشته شده به عنوان سوراخ شناخته می شود. این نیز باید از طریق پلیمر به طرف دیگر دستگاه حرکت کند تا مدار را کامل کند.

محققان اوزاکا می دانستند که یکی از پلیمرهای آنها می تواند حفره ها را به نحو موثری حمل نکنند. آنها ساختار جدید را با اضافه کردن یک جزء اضافی، که هدایت سوراخ آن را بهبود می بخشد، بهبود داد و به نوبه خود عملکرد تبدیل خورشیدی را افزایش داد.

Coauthor Yoshio Aso می گوید: "قادر به ساخت این سلول ها بدون نیاز به توجه به ساختار بلوری پلیمرهای پلیمری می تواند به ما اجازه دهد که این دستگاه ها را با روش های ساده چاپ تولید کنیم که باید هزینه های دستگاه ها و سرب را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. خیلی جذاب تر است. "

تماس با ما

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید

تلفن : 987132333219+

ساعات کاری

پشتیبانی حرفه ای ما توسط متخصصان زبده

  • شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 2
  • پنجشنبه : 9 الی 1

دفتر مرکزی : شیراز _ خیابان شوریده شیرازی (سی متری سینما سعدی ) کوچه 11 پلاک 22