آخرین پروژه ماکروسافت بیش از 50٪ و تقریبا دو برابر ظرفیت خورشیدی در ایالت ویرجینیا است. مراکز داده مایکروسافت از سال 2012 تا کنون 100٪ کربن خنثی بوده است.

امیلی فارنورت، رئیس پروژه های آب و هوایی در مجمع اقتصادی جهانی، گفت: "این آخرین پیشرفت قابل توجه و هیجان انگیز است.این انرژی از انتقال انرژی در یک دولت است که به طور سنتی به زغال سنگ متکی است. این نیز بیشترین قدرت خرید شرکت مایکروسافت را در اختیار می گذارد و اجازه می دهد تا کسب و کارهای محلی دسترسی به انرژی های تجدید پذیر را به نحوی که قادر به استفاده از آنها نیستند، فراهم کند."

"من مشتاقانه منتظر دیدن این مدل تکرار در سراسر ایالات متحده و در سایر نقاط جهان است."

 

 

حدود 130 نفر از بزرگترین شرکت های دنیا به RE100 ، یک طرح جهانی از بنگاه های تاثیرگذار که متعهد به استفاده از انرژی های تجدید پذیر 100 درصد هستند، امضا کرده اند . در میان آنها شرکت هایی هستند که از اقتصاد دیجیتالی مانند Google، Facebook و Microsoft استفاده می کنند.

مانند مایکروسافت، این شرکت ها به طور مستقیم با ژنراتورهای برق وارد موافقت نامه های خرید برق (PPAs) می شوند.

از لحاظ تاریخی، مصرف کنندگان برق - هم خانوار و مصرف کنندگان صنعتی بزرگ  - مصرف برق خود را از یک منبع برق تامین می کنند. خانوارها یک نرخ ثابت (برای حفظ آن آسان) پرداخت می کنند، در حالی که مصرف کنندگان صنعتی بزرگ می توانند (گاهی) مذاکره کنند.

در حال حاضر، شرکت های بزرگ به طور فزاینده انرژی خود را از طریق PPA خرید می کنند. بین سال های 2015 و 2016، تعداد مجوز های PPA در میان RE100 امضا کنندگان چهار برابر شده است .

برای توسعه دهندگان انرژی تجدید پذیر، امضای PPA با یک شرکت بزرگ، موانع قابل توجهی را برای تامین مالی و ایجاد امکانات جدید حذف می کند. در مورد دو نیروگاه ویرجینیا، مدیر عامل شرکت sPower رایان کرمر، مایکروسافت را به عنوان "تغییر دهنده بازی" توصیف کرد و به این پروژه کمک کرد تا "در زمان عدم اطمینان قانونی" حرکت کند. فارونتور گفت که PPAs روند مهمی برای بازارهای جهانی برق است. او گفت: "اغلب آب و برق دولت متعلق به دولت است و بنابراین نیروها بر دولت ها تأثیر می گذارند." "این تصمیم تغییر در مورد اینکه آیا نیروگاه های سوخت تجدید پذیر و فسیلی را به دست خریداران بزرگ - شرکت هایی مانند مایکروسافت" تبدیل می کند. "

 

منبع :

https://www.weforum.org/agenda/2018/04/microsoft-just-signed-the-largest-corporate-solar-agreement-in-us-history