slide 1
slide 2
slide 3

 

برق خورشیدی؛ یک بار هزینه کنید، عمری درآمد کسب کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و البته فاقد آلودگی است که با کمی آینده نگری، کسی نمی‌تواند بی خیال آن شود، به ویژه که بداند هر قدر برقی که تولید می‌کند ۱۰ برابر نرخی که به برق مصرفی اش می‌پردازد، درآمد به دست می‌آورد.اما چرا باید در سطح کلان تر به این نوع از تولید برق دل خوش کرد؟ ظرفیت نصب شده تولید برق کشور ۷۶ هزار مگاوات است که ۹۵ درصد آن با سوخت‌های فسیلی و در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و حتی آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع تلفاتی بیش از ۲۰ درصدی دارد، به این زیان نجومی باید آلودگی‌های زیست محیطی را هم اضافه کرد.همه این واقعیت‌ها کشورهای پیشرفته را به استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر ترغیب کرده است.

اطلاعات بیشتر

انرژی خورشیدی 24 ساعته !!!!!!!!!!!!!

اولین چیزی که از تجهیزات  انرژی خورشیدی تپه های هلال ماه دیده می شود و شما می توانید  جند مایل دور شوید و مانند نوری  است که شما به طور مستقیم نمی توانید به ان  نگاه کنید. این ساختمان در بالای یک برج 640 فوت است که از خلیج نوادا در اطراف  نیمه راه بزرگراه از رنو تا لاس وگاس بالا می رود. این برج توسط یک میدان تقریبا دو مایل از آینه ها محاصره می شود که پرتوهای ناهموار نور را به آسمان می فرستد.

می توان پرسید که آیا آنها چیزی فراتر برای زمین بوده اند یا نه، 

 

آنچه که مردم واقعا می بینند این است که یک نیروگاه انرژی خورشیدی 110 مگاوات (CSP) است که توسط SolarReserve از سانتا مونیکا، کالیفرنیا ساخته شده است. این از فضای بیرون نیست، اما هنوز هیچ چیز کاملا شبیه به این اندازه در هر هیچ  جای دیگری در این سیاره وجود ندارد.

SolarReserve تلاش می کند تا ثابت کند تکنولوژی هایی که تپه حلال ماه را اداره می کنند، می توانند انرژی خورشیدی را به عنوان یک منبع انرژی ارزان قیمت بدون گاز کربن، که در شبکه برق مانند هر سوخت  فسیلی کار می کنند، تولید کند. در اینجا، نور خورشید متمرکز، نمک مذاب را تا 1050 درجه فارنهایت در آن برج خیره کننده گرم می کند؛ سپس نمک در یک مخزن عایق بندی غول پیکر ذخیره می شود و می تواند برای ایجاد بخار برای اجرای یک توربین به کار گرفته شود.

قیمت انرژی تولید شده در کارخانه دوم SolarReserve، که در نزدیکی بندر آگوستا، استرالیا ساخته خواهد شد، کمتر از قیمت  نصف برق تولید شده توسط تپه هلال ماه  خواهد بود - حدود 7.8 سنت (استرالیا) در هر کیلووات ساعت یا فقط بیش از 6  سنت امریکا . 

با وجود وعده، پیشرفت SolarReserve سریع یا آسان نیست. این شرکت همچنان از اهداف پذیرش تجاری تکنولوژی نیروگاه استفاده می کند. پس از یک دهه، هلال ماه جزء  ای  از SolarReserve استه که  از سیستم نمک شور مذاب  CSP استفاده می کند. 

ویلیام گولد، مدیر فن آوری SolarReserve، بیش از دو دهه توسعه تولید برق نمک CSP را انجام داده است. او در دهه 1990، مدیر پروژه یک کارخانه  به نام Solar Two بود که با پشتیبانی وزارت انرژی ایالات متحده در کویر Mojave در نزدیکی Barstow کالیفرنیا ساخته شد. در دهه 1980 یک محلول خورشیدی در همان محل وجود داشت که نشان داد که یک میدان هلیوستاتهای درخشان در یک برج مرکزی میتواند بخار را برای چرخش توربین تولید کند. کار گولد برای پیگیری پروژه ای بود که نمک را به جای بخار گرم کرده و اثبات کند که انرژی می تواند ذخیره شود. روند این فناوری پیشرفته را می توانید در شکل زیر ببینید.

 

منبع : https://insideclimatenews.org/news/16012018/csp-concentrated-solar-molten-salt-storage-24-hour-renewable-energy-crescent-dunes-nevada

تماس با ما

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید

تلفن : 987132333219+

ساعات کاری

پشتیبانی حرفه ای ما توسط متخصصان زبده

  • شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 2
  • پنجشنبه : 9 الی 1

دفتر مرکزی : شیراز _ خیابان شوریده شیرازی (سی متری سینما سعدی ) کوچه 11 پلاک 22