slide 1
slide 2
slide 3

 

برق خورشیدی؛ یک بار هزینه کنید، عمری درآمد کسب کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و البته فاقد آلودگی است که با کمی آینده نگری، کسی نمی‌تواند بی خیال آن شود، به ویژه که بداند هر قدر برقی که تولید می‌کند ۱۰ برابر نرخی که به برق مصرفی اش می‌پردازد، درآمد به دست می‌آورد.اما چرا باید در سطح کلان تر به این نوع از تولید برق دل خوش کرد؟ ظرفیت نصب شده تولید برق کشور ۷۶ هزار مگاوات است که ۹۵ درصد آن با سوخت‌های فسیلی و در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و حتی آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع تلفاتی بیش از ۲۰ درصدی دارد، به این زیان نجومی باید آلودگی‌های زیست محیطی را هم اضافه کرد.همه این واقعیت‌ها کشورهای پیشرفته را به استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر ترغیب کرده است.

اطلاعات بیشتر

توربین های بزرگتر، اقتصاد بهتر، دیجیتالی شدن بیشتر در 2018

همانطور که ما وارد سال 2018 می شویم، یک ارزیابی سطح بالایی از روند گرمایش انرژی باد در سال آینده است.

با تقریبا همه تخمین ها، سال 2018 باید رشد پایدار انرژی باد  در بازارهای بالغ را ثابت کند و همراه با پیشرفت شدید در بازارهای نوظهور،  انرژی باد، موقعیت خود را به عنوان یک تکنولوژی انرژی اصلی خود را معرفی می کند.

پس از گذراندن یک نقطه عطف مهم در ماه ژوئن 2017، 500 گیگاوات انرژی از باد، جدیدترین چشم انداز آینده شورای انرژی باد (GWEC) است ، پیش بینی های روشن برای  انرژی باد را فراهم می کند، و سناریو متوسط ​​آن، تاسیسات جدید جهانی را به حدود 80 گیگا  وات  در سال برساند و مجموع ظرفیت نصب شده از 797 GW تا سال 2020 تا حدود 60 GW / سال در سال 2017 (نگاه کنید به شکل 1).

با توجه به 112.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده از سال 2016 که بیش از 1.2 میلیون نفر  بر روی آن کار می کند، بر اساس گفته های استیو سایور دبیر کل سازمان ، یکی از سریعترین بخش های صنعتی رو به رشد در جهان است و "یک پیشرو" در انتقال انرژی جهانی است. 

این صنعت همچنان به نوآوری در میان طیف وسیعی از شاخص ها می پردازد. یک نمونه اساسی: ظرفیت توربین ها همچنان افزایش می یابد - در اروپا بیش از 90 درصد از توربین های جدید ساحلی که در نیمه اول سال 2017 سفارش داده شدند، بیشتر از 3 مگاوات بود. از آنجایی که اکثر سازندگان اصلی نصب ماشین های 4 مگاواتی را از طریق سال 2018 شروع می کنند، این روند ادامه خواهد یافت.

تمرکز اخیر صنعت بر تولید برق از باد در حال  بیشتر شدن است.

این تحولات به افزایش رقابت باد نسبت به سایر اشکال تولید، جدید و متعارف کمک می کند. گزارش سال 2016 از شرکت سرمایه گذاری Lazard تخمین زده می شود هزینه های بالای  برق بادی  در ایالات متحده آمریکا از 32 تا 62 دلار به ازای هر مگاوات ساعت برآورد شده است. در همین حال، چشم انداز جدید انرژی های  جدید ، که  بلومبرگ 2017 پیش بینی می کند، هزینه های بالای باد در فصل زمستان تا سال 2040 تقریبا نصف خواهد شد.

با این وجود، سایور معتقد است که فشار قیمت پایین است، اما چالش های جدیدی را برای صنعت به وجود می آورد: "صنعت بادی دارای دو اصل متضاد است: یکی برای ارائه بیشترین تعداد الکترون های بدون کربن با کمترین قیمت، دیگری برای ایجاد مشاغل محلی و سرمایه گذاری . این دو همیشه هماهنگ نیستند. این یک درگیری است که در بسیاری از بازارهای وجود دارد. "

"من فکر نمیکنم فشار قیمت پایین به زودی از بین برود - این مسئله برای شرکتهای تولیدی بزرگ است. من انتظار داشتم که بیشتر تثبیت شود، و مردم بیشتر به دنبال جذب بازار در هزینه سود هستند - که در دراز مدت برای صنعت مفید نیست. با این حال، در حالی که رقابت شدید خواهد شد، جدیدترین صنعت باد از IEA پیش بینی می کند که باد به عنوان منبع غالب تمام تولید برق تا سال 2040 ظاهر خواهد شد. "

 منبع :
 
http://www.renewableenergyworld.com/articles/print/volume-21/issue-1/features/wind/bigger-turbines-better-economics-more-digitization-on-deck-for-2018-wind-power-market.html

تماس با ما

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید

تلفن : 987132333219+

ساعات کاری

پشتیبانی حرفه ای ما توسط متخصصان زبده

  • شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 2
  • پنجشنبه : 9 الی 1

دفتر مرکزی : شیراز _ خیابان شوریده شیرازی (سی متری سینما سعدی ) کوچه 11 پلاک 22