slide 1
slide 2
slide 3

 

برق خورشیدی؛ یک بار هزینه کنید، عمری درآمد کسب کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و البته فاقد آلودگی است که با کمی آینده نگری، کسی نمی‌تواند بی خیال آن شود، به ویژه که بداند هر قدر برقی که تولید می‌کند ۱۰ برابر نرخی که به برق مصرفی اش می‌پردازد، درآمد به دست می‌آورد.اما چرا باید در سطح کلان تر به این نوع از تولید برق دل خوش کرد؟ ظرفیت نصب شده تولید برق کشور ۷۶ هزار مگاوات است که ۹۵ درصد آن با سوخت‌های فسیلی و در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و حتی آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع تلفاتی بیش از ۲۰ درصدی دارد، به این زیان نجومی باید آلودگی‌های زیست محیطی را هم اضافه کرد.همه این واقعیت‌ها کشورهای پیشرفته را به استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر ترغیب کرده است.

اطلاعات بیشتر

ماشین هیبریدی چیست ؟

خیلی از شما باره ها و باره ها اسم خودرو هیا هیبریدی را شنیده اید و حتی خیلی از این نوع خودرو ها وارد ایران شده است و  خیلی از شهروندان از ان استفاده می کنند اما خودرو هیبریدی چیست ؟؟ ما به شما معرفی میکنیم .

 

آیا می دانید انرژی جزر و مد دریا چیست ؟

انرژی جزر و مدی از طریق استفاده از ژنراتورهای انرژی جزر و مد تولید می شود. این توربین های بزرگ زیر آب در مناطقی با حرکات جزر و مد زیاد قرار می گیرند و برای ایجاد حرکت جنبشی از افت و خیز شدن جزایر اقیانوس که به منظور تولید برق طراحی شده اند، استفاده می کنند . قدرت جزر و مدی به علت ابعاد گسترده ای از اقیانوس ها، توان بالقوه زیادی برای تولید انرژی برق و برق آینده دارد. 

 

 

منبع : http://www.alternative-energy-news.info/technology/hydro/tidal-power/

درختان انرژی خورشیدی با پرینت سه بعدی

 

طبیعت چگونه این را انجام می دهد؟ پژوهشگران مرکز تحقیقات فنی VTT فنلاند به این نتیجه رسیده اند که به لطف پیشرفت فن آوری های چاپ خورشیدی و 3D، آنها برخی از نمونه های بسیار تزئینی  پنل خورشیدی خود را به نام "درختان برداشت انرژی " نامیده اند. برگ های کوچکد انرژی خورشیدی را ذخیره می کنند و می توانند برای استفاده از لوازم کوچک و دستگاه های تلفن همراه مورد استفاده قرار گیرند. آنها در داخل و خارج از منازل شکوفا می شوند و همچنین می توانند انرژی کینتیک را از تغییرات دما و باد در محیط اطراف برداشت کنند.

 

"یک درخت امروز می تواند تلفن همراه شما را شارژ کند، اما تصور کنید که یک جنگل کامل ممکن است چه کند؟ ".

WATERNEST: خانه شناور سازگار با محیط زیست


WaterNest0 طراحی شده توسط معمار مشهور ایتالیایی Giancarlo Zema و تولید شده توسط EcoFloLife ، یک واحد مسکونی شناور سازگار با محیط زیست است. واحدهای مسکونی 100 متر مربع از 98 درصد مواد بازیافتی ساخته شده است؛ از جمله چوب و روکش آلومینیومی. پنجره های سقف، بالکن ها و پنجره های بزرگ  که خانه  را محاصره  کرد و  برای روشنایی کارآمد و منظره دریاچه زیبا به صاحب خانه اجازه می دهد . 60 متر مربع پانل فتوولتائیک که در پشت کابین قرار دارد، تا 4 کیلووات برق داخلی را تامین می کند. یک سیستم پیچیده از میکرو تهویه طبیعی و تهویه مطبوع آن را به عنوان یک زیستگاه مسکونی با کمترین مصرف می کند.

ژنراتور کروی خورشیدی

معمار آلمانی آندره برسلل معتقد است که او راه حلی دارد که می تواند "انرژی  بیشتری را از خورشید" ذخیره کند، حتی در ساعات شب و در مناطق کم نور می توان این کار را انجام داد. شرکت او Rawlemon یک نمونه اولیه تولید شده توسط پانل  کروی خورشیدی را به نام اشعه بتا  ایجاد کرده است. تکنولوژی او، اصول هندسی کروی را با یک سیستم ردیابی محوری دوگانه ترکیب می کند، که دو برابر عملکرد یک پانل خورشیدی معمولی در یک سطح بسیار کوچکتر می شود. طراحی آیندهنگر کاملا چرخشی است و برای سطوح شیبدار، دیوارهای ساختمانها و هر نقطه با دسترسی به آسمان مناسب است. حتی می تواند بعنوان یک ایستگاه شارژ الکتریکی استفاده شود. برای دیدن عکس ها به پایین بروید.

ششمین کشور بزرگ در انرژی خورشیدی

سازمان  انرژی خورشیدی ایرلند با اعلام این که صندوق سرمایه گذاری استراتژیک ایالتی (ISIF) برای سرمایه گذاری 140 میلیون یورو در 20 پارک خورشیدی جدید، یک پیشرفت بزرگ دریافت کرده است.

این صندوق با اپراتور انرژی خورشیدی پارک آلمانی همکاری می کند تا در مجموعه ای از سایت های سرمایه گذاری Power Capital  در دوبلین سرمایه گذاری کند.

یک شرکت ایرلندی  این پروژه را که شامل  20 پارک جدید خورشیدی را از لوت به غرب کرک با ظرفیت تولید 140 مگاوات (مگاوات) تولید می شود، تأسیس می کند. این اولین بار است که ISIF در انرژی خورشیدی سرمایه گذاری کرده است که هزینه آن کاهش یافته است.

یک شرکت چگونه ساختار قوی برای انرژی خورشیدی نوید می دهد.

کارآفرین خورشیدی بیل گراس، مدیر عامل شرکت Edisun Microgrids، با موفقیت از بخش بازرگانی و صنعتی خورشیدی با ردیابهای دو محوری وارد شده و قول داده است که 30 درصد افزایش عملکرد را برای افزایش هزینه تنها 10 درصد نسبت به نصب استاندارد ایجاد کند.

شرکت Pasadena، Calif، در 11 اکتبر، نصب یک ردگیر 1 مگاوات، 3000 عدد ردیاب - بزرگترین در جهان تا کنون - در ساختمان آکسنارد، کالیفرنیا، متعلق به صنایع هری راس به کار برده است . 

انرژی خورشیدی 24 ساعته !!!!!!!!!!!!!

اولین چیزی که از تجهیزات  انرژی خورشیدی تپه های هلال ماه دیده می شود و شما می توانید  جند مایل دور شوید و مانند نوری  است که شما به طور مستقیم نمی توانید به ان  نگاه کنید. این ساختمان در بالای یک برج 640 فوت است که از خلیج نوادا در اطراف  نیمه راه بزرگراه از رنو تا لاس وگاس بالا می رود. این برج توسط یک میدان تقریبا دو مایل از آینه ها محاصره می شود که پرتوهای ناهموار نور را به آسمان می فرستد.

می توان پرسید که آیا آنها چیزی فراتر برای زمین بوده اند یا نه، 

 

آنچه که مردم واقعا می بینند این است که یک نیروگاه انرژی خورشیدی 110 مگاوات (CSP) است که توسط SolarReserve از سانتا مونیکا، کالیفرنیا ساخته شده است. این از فضای بیرون نیست، اما هنوز هیچ چیز کاملا شبیه به این اندازه در هر هیچ  جای دیگری در این سیاره وجود ندارد.

لباسی که انرژی الکتریکی تولید می کند !!!!

شیمیدانها و متخصصان میکروالکترونیک  در برلین در آلمان  ژاکتی طراحی کرده اند که می تواند انرژی تولید و ذخیره کند.

 دانشمندان طرح اروپایی موسوم به «متفلکسند» می خواهند لباسی طراحی کنند که وقتی می پوشید و راه می روید، انرژی تولید کند. برای این کار آنها نانوموادهای مختلف را با هم ترکیب کرده اند.

این لباس انرژی را از یک منبع بیرونی تامین می کند: برای مثال این انرژی از حرکت پاهای شما موقع راه رفتن تولید می شود.

رابرت هاهن، مسئول هماهنگ کننده این طرح عنوان می کند : «برای اینکار باید به دو نکته مهم توجه کنیم: نیروی های ضعیف و فرکانس پایین. »

انرژی تولید شده باید ذخیره هم شود. به همین دلیل محققان اروپایی این طرح، باتری های بسیار کوچک، قابل شارژ و بادوام لیتیوم-یون ساخته اند که به راحتی می توان آنها را درون پارچه جاسازی کرد.

                 

 

پروژه لمس خورشید

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، از پروژه فضایی جدید خود برای نزدیک شدن به خورشید خبر داده است.

این کاوشگر قرار است تابستان سال آینده در فاصله ای از خورشید قرار گیرد که تاکنون هیچ کاوشگر دیگری تا این اندازه به خورشید نزدیک نشده است.

تماس با ما

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید

تلفن : 987132333219+

ساعات کاری

پشتیبانی حرفه ای ما توسط متخصصان زبده

  • شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 2
  • پنجشنبه : 9 الی 1

دفتر مرکزی : شیراز _ خیابان شوریده شیرازی (سی متری سینما سعدی ) کوچه 11 پلاک 22