slide 1
slide 2
slide 3

 

برق خورشیدی؛ یک بار هزینه کنید، عمری درآمد کسب کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و البته فاقد آلودگی است که با کمی آینده نگری، کسی نمی‌تواند بی خیال آن شود، به ویژه که بداند هر قدر برقی که تولید می‌کند ۱۰ برابر نرخی که به برق مصرفی اش می‌پردازد، درآمد به دست می‌آورد.اما چرا باید در سطح کلان تر به این نوع از تولید برق دل خوش کرد؟ ظرفیت نصب شده تولید برق کشور ۷۶ هزار مگاوات است که ۹۵ درصد آن با سوخت‌های فسیلی و در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و حتی آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع تلفاتی بیش از ۲۰ درصدی دارد، به این زیان نجومی باید آلودگی‌های زیست محیطی را هم اضافه کرد.همه این واقعیت‌ها کشورهای پیشرفته را به استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر ترغیب کرده است.

اطلاعات بیشتر

اولین هتل فضایی جهان تا سال 2022 راه اندازی می شود

همه ما از شرکت هایی که وعده داده اند انسان ها را   برای سفر به فضا خواهند فرستاد، شنیده ایم ، اما آیا شما فکر کرده اید که در آنجا می توانید بمانید؟ استارتاپ Orion Span فکر می کند که  پاسخ  این س.ال را می دانند- و آنها در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک هتل فضایی لوکس به مدار در چند سال آینده هستند . اگر این  چیزی است که شما علاقه مند  به آن هستید، شروع به صرفه جویی در پول های  خود کنید  - یک اقامت 12 شبانه روزی برای هر نفر فقط 9.5 میلیون دلاراست. اما نگران نباشید، قیمت شامل حمل و نقل، غذا و نوشیدنی ها و یک دوره آموزشی سه ماهه است.

ژرمانیوم یا قلع ؟ کدام برای سلول های خورشیدی

سلول های خورشیدی Kesterite: ژرمانیوم یا قلع ؟

تغییرات خاصی در ترکیب نیمه هادی های این نوع باعث می شود که مناسب بودن آنها به عنوان لایه های جذب کننده در سلول های خورشیدی افزایش یابد. همانطور که این تیم نشان داده است، این امر به ویژه برای محدوده هایی که قلع توسط ژرمانیوم جایگزین شده است، صادق است. دانشمندان نمونه ها را با استفاده از پراش نوترون در BER II و دیگر روش ها مورد بررسی قرار دادند.

 

بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی در جهان

بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی در جهان 100 برابر بزرگتر از هر سیاره دیگر است.

200 گیگاوات انرژی خورشیدی ،200 میلیارد دلار و 100،000 شغل این اعداد متعلق به ساخت پروژه خورشیدی  است که برای تبدیل شدن به بزرگترین  مزرعه خورشیدی در  جهان به یک معامله امضا شده توسط عربستان سعودی و کنگلومرا ژاپنی  نیاز دارد. . این حرکت می تواند به عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت در جهان،  ب ع عتوان پیشرفت از سوخت های فسیلی تاانرژی های تجدید پذیر کمک کند .

ساختمانی سبز اما لوکس !!!!

 ساختمان جدید  Intuit  در Mountain View ، کالیفرنیا، با هدف تبدیل شدن به مقابله به  به روند ساخت مدارس جزر و مد در سراسر دره سیلیکون.در کالفرنیا است. برای رسیدن به این هدف،  معماران WRNS Studio و  نیروهای خود و یک محیط کار  شهر محور را طراحی کرده اند که به طبیعت و قلمرو عمومی متصل می شود و حافظ محیط زیست است.

 

دانشمندان برنامه ای برای خنک کردن زمین با آب نمک دارند

 

آیا می توان به  کمک نمک  گرم شدن زمین وتغییرات آب و هوایی را تسکی ن داد؟ رابرت نلسون، دانشمند ارشد موسسه علوم سیاره ای، به نظر می رسد چنین فکر می کند. طبق Magazine Science ، در یک کنفرانس علمی اخیر در تگزاس، نلسون پیشنهاد کرد که نمک دریایی بیش از ابرها می تواند نور خورشید را خنثی کند و سیاره ما را خنک کند . اما همانند بسیاری از ایده های مهندسی ژئودینامیک ، این بسیار پیچیده است.

طبق گفته نلسون، نمک پودر خالص تزریق شده به تروپوسفر فوقانی ممکن است به بشریت کمک کند تا برخی از اثرات تغییرات آب و هوایی را از بین ببرد. پیشنهاد او خیلی از دانشمندان دیگری که می خواهند ذرات میکروسکوپی را در استراتوسفر برای نشان دادن نور خورشید بهفضا بسازند، تقلید از تأثیر فوران های آتشفشانی است که به طور موقت زمین راخنک کرده اند. مجله علمی گفت: اما ممکن است این ایده بیشتر از ایده های دیگران خوشایند باشد. دانشمند ارشد آلومینا یا دی اکسید گوگرد را پرتاب می کنند: اولا می تواند به بیماری مزمن منجر شود، در صورتی که ما آن را استنشاق کنیم، در ریه های ما قرار می گیرد؛ دوم می تواند  به صورت باران اسیدی ببارد یا لایه اوزون را تخریب کند.

در عوض، این ایده که  به نمک تبدیل شده است: طبق Magazine Science،  بی ضرر برای مردم، بازتاب بیشتری نسبت به آلومینا است. نلسون همچنین فکر می کند که اگر نمک به صورت ذاتی در شکل صحیح خرد شده و به طور تصادفی پخش شود، این ماده معدنی حرارت سرتاسر زمین را از بین نمی برد.

متی واتسون، از دانشگاه بریستول، دانشمند آتشفشان است که یک دانشمند است که مشکلات بالقوه را با رویکرد نلسون بیان کرده است. او سرانجام آزمایش آزمایش ژئودینامیکی را لغو کرد، که تیمش نمک را در استراتوسفر تزریق کرد. اما این ماده حاوی کلر است که گفته می شود می تواند باعث نابودی اوزون شود. با مقدار محدودی از آب در استراتوسفر، و نمک به آن جذب شده، حتی مقدار کمی می تواند تشکیل ابرهای ریزه را تحت تأثیر قرار دهد؛ نلسون گفت: "این یک راه حل تسکین دهنده است، نه یک راه حل بلند مدت".

 

منبع :

https://inhabitat.com/a-plan-to-cool-the-earth-with-salt/earth-atmosphere/

 

بزرگترین باتری دنیا را برای رقابت با الون ماسک ساخته خواهد شد

سانجیوف گوپتا ، میلیاردر انگلیسی ، بزرگترین باتری جهان را در جنوب استرالیا ساخت، که با ضربه زدن به پروژه باتری الون ماسک عنوان شده است. جنوب استرالیا خانه ای است با یک باتری 100 مگاوات با اندازه یک میدان فوتبال، که در ماه نوامبر گذشته به اینترنت متصل شد.گوپتا قصد دارد باتری 120 مگاواتی خود را در یک انبار ذخیره سازی در Whyalla Steelworks که او در سال گذشته خریداری کرد، بسازد .

شرکت های ذخیره انرژی در هوای سرد

انرژی های تجدید پذیر انرژی روز به روز کارآمد تر می شوند - با این حال ذخیره انرژی همچنان مانعی در راه پذیرش وسیع است. برای پر کردن این شکاف، برخی از شرکت ها   فکر فرارتر از ذهن انسان می کنند که یکی از آنها سرمایه گذاری در توسعه ذخیره انرژی که مبتنی بر هوای سرد است، می باشد. "، هوای فشرده یک تکنولوژی جالب است" راوی منگنهی ، مدیر ذخیره سازی انرژی در GREENTECH به   بی بی سی گفت  : "این می تواند یک نوع ذخیره انبوه باشد." Alacaes در سوئیس یک شرکت است که با ذخیره حفره در کنار کوه، با هوای سرد هوای فشرده ذخیره شده تا زمانی که نیاز به درایو توربین داشته باشد، ذخایر انرژی هوای سرد را بررسی کرده است.

 

پایان سفر سولار ایمپالس به دور جهان

هواپیمای سولار ایمپالس  در فرودگاه ابوظبی به سفر یکساله اش پایان داد.

 
 
سفر سولار ایمپالس ۲ به دور جهان پایان یافت

این نخستین هواپیمای قاره پیمایی است که از انرژی خورشیدی به عنوان سوخت استفاده کرده است. سولار ایمپالس ۲ که پیکری به بزرگی بوئینگ ۷۴۷ دارد با ۱۱۸ ساعت پرواز بدون توقف توانسته رکورد طولانی پرواز در نوع خود را بشکند.

برتراند پیکر، یکی از دو خلبان این هواپیما می گوید: «ما یکی یکی با آندره ۴۰ هزار کیلومتر بدون سوخت پرواز کردیم و اکنون این نمایش انجام شده است. این به آن معنی است که باقی دنیا باید گامی فراتر بردارد. ما باید از این فناوری ها استفاده کنیم.»

تولید دوچرخه های خورشیدی

با افزایش گرایش به دوچرخه سواری در اروپا، انواع برقی این وسیله نقلیه هم مورد توجه قرار گرفته است. اما تامین انرژی این دوچرخه ها می تواند مشکل سازباشد.

با افزایش گرایش به دوچرخه سواری در اروپا، انواع برقی این وسیله نقلیه هم مورد توجه قرار گرفته است. اما تامین انرژی این دوچرخه ها می تواند مشکل ساز باشد. یک شرکت هلندی با همکاری دانشجویان دانشگاه فنی شهر آیندهاون پیش نمونه یک دوچرخه خورشیدی را ساخته اند.

مارک پیترز مدیر عامل این شرکت (Solar Applications) می گوید: «ما اولین دوچرخه برقی با صفحه خورشیدی در چرخ ساخته ایم. باتری این دوچرخه در طول روز و یا موقع رکاب زدن شارژ می شود.»

خودرو های نوین الکتریکی

در ایتالیا خودرویی الکتریکی با صفحات خورشیدی ساخته شده است. این خودرو برای سلیقه های مختلف طراحی شده است چراکه صفحات خورشیدی آن تنها به تامین انرژی باتری های الکتریکی آن نمی پردازند، بلکه امکان تولید مواد خوراکی توسط خود اتومبیل را نیز فراهم می کنند.

دانشمندان بر روی نمونه اولیه این خودرو ابزارهایی تحقیقی و غیرمعمول قرار می دهند که در یک آزمایشگاه ایتالیایی تولید شده اند. در پشت این خودروی الکتریکی به جای چمدان و اسباب سفر دستگاه مایکروویو و ماهی تابه قرار گرفته است.

پیترو پرلو، مدیر اجرایی ارشد شرکت «آی اف ای وی اس» در مورد این خودروی الکتریکی می گوید: «این خودرو رستورانی الکتریکی است. می خواستیم نشان دهیم که با استفاده از انرژی فتوولتاییک نه تنها می توانید خودرو را برانید بلکه می توانید انرژی آشپزخانه آن را برای آشپزی نیز تامین کنید. این کار به شیوه ای سازگار با محیط زیست انجام می گیرد.»

نمونه اولیه این خودرو توسط دانشمندان در یک پروژه تحقیقی اروپایی طراحی شده است. هدف این پروژه کشف راه های نوآورانه طراحی و تولید وسایل نقلیه الکتریکی کم وزن و مدولار شهری است. منظور از مدولار تلفیقی از واحدهای مختلف و مجزا است.

واگن باری کوچک غذاپز تولید شده نمونه جدید رشته خودروهایی است که شامل محفظه های یدک کوچک، خودروهای ویژه تحویل مواد غذایی و حتی تاکسی ها می شود.

خصوصیت مشترک تمام آنها به شیوه طراحی اتاقک خودرو، انتقال نیرو و استفاده از فناوری های انرژی زا بر می گردد.

تماس با ما

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید

تلفن : 987132333219+

ساعات کاری

پشتیبانی حرفه ای ما توسط متخصصان زبده

  • شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 2
  • پنجشنبه : 9 الی 1

دفتر مرکزی : شیراز _ خیابان شوریده شیرازی (سی متری سینما سعدی ) کوچه 11 پلاک 22