slide 1
slide 2
slide 3

 

برق خورشیدی؛ یک بار هزینه کنید، عمری درآمد کسب کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و البته فاقد آلودگی است که با کمی آینده نگری، کسی نمی‌تواند بی خیال آن شود، به ویژه که بداند هر قدر برقی که تولید می‌کند ۱۰ برابر نرخی که به برق مصرفی اش می‌پردازد، درآمد به دست می‌آورد.اما چرا باید در سطح کلان تر به این نوع از تولید برق دل خوش کرد؟ ظرفیت نصب شده تولید برق کشور ۷۶ هزار مگاوات است که ۹۵ درصد آن با سوخت‌های فسیلی و در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و حتی آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع تلفاتی بیش از ۲۰ درصدی دارد، به این زیان نجومی باید آلودگی‌های زیست محیطی را هم اضافه کرد.همه این واقعیت‌ها کشورهای پیشرفته را به استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر ترغیب کرده است.

اطلاعات بیشتر

اولین هتل فضایی جهان تا سال 2022 راه اندازی می شود

همه ما از شرکت هایی که وعده داده اند انسان ها را   برای سفر به فضا خواهند فرستاد، شنیده ایم ، اما آیا شما فکر کرده اید که در آنجا می توانید بمانید؟ استارتاپ Orion Span فکر می کند که  پاسخ  این س.ال را می دانند- و آنها در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک هتل فضایی لوکس به مدار در چند سال آینده هستند . اگر این  چیزی است که شما علاقه مند  به آن هستید، شروع به صرفه جویی در پول های  خود کنید  - یک اقامت 12 شبانه روزی برای هر نفر فقط 9.5 میلیون دلاراست. اما نگران نباشید، قیمت شامل حمل و نقل، غذا و نوشیدنی ها و یک دوره آموزشی سه ماهه است.

هتل ایستگاه آرورا قادر خواهد بود تا چهار مهمان را در یک لحظه جای دهد، به علاوه دو عضو خدمه. این ایستگاه در بالای مدار زمین (حدود 200 مایلی بالای سیاره - 50 مایلی در زیر ISS) شناور خواهد شد و این شرکت ادعا می کند آماده است مهمانان را تا سال 2022 آماده کند. این خیلی زود است - به یاد داشته باشید که شرکت های دیگری نیز مجموعه اهداف بلند  مدت برای ساخت هتل ها فضایی دارند . این شرکت قصد دارد با یک ایستگاه شروع کند و به رشد تقاضا ادامه دهد. اگر می خواهید اقامت خود را بلافاصله رزرو کنید، باید صبر کنید تا هتل ساخته و به فضا راه اندازی شود.

، Orion Span  در صحبت های خود جزئیاتی از هتل فضایی خود را ارائه نکرده است. به عنوان مثال، این شرکت می گوید قصد دارد این ایستگاه را در یک تأسیسات هوستون که هنوز ساخته نشده است، تولید کند. همچنین مشخص نشده است که چگونه قصد دارد مردم را به ایستگاه منتقل کند - به نظر می رسد احتمال دارد که آن را با یکی از شرکت هایی که در حال توسعه فضای خصوصی هستند، همکاری کنند.حتی هنوز هم این یک ایده بسیار هیجان انگیز است و قیمت گرانی هم  نیست با توجه به این که 81 میلیون دلار برای یک فضانورد هزینه می شود تا سوار یک موشک روسی شود و به ISS منتقل شود.

 

منبع :

https://inhabitat.com/the-worlds-first-space-hotel-could-launch-by-2022/

 

تماس با ما

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید

تلفن : 987132333219+

ساعات کاری

پشتیبانی حرفه ای ما توسط متخصصان زبده

  • شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 2
  • پنجشنبه : 9 الی 1

دفتر مرکزی : شیراز _ خیابان شوریده شیرازی (سی متری سینما سعدی ) کوچه 11 پلاک 22