slide 1
slide 2
slide 3

 

برق خورشیدی؛ یک بار هزینه کنید، عمری درآمد کسب کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و البته فاقد آلودگی است که با کمی آینده نگری، کسی نمی‌تواند بی خیال آن شود، به ویژه که بداند هر قدر برقی که تولید می‌کند ۱۰ برابر نرخی که به برق مصرفی اش می‌پردازد، درآمد به دست می‌آورد.اما چرا باید در سطح کلان تر به این نوع از تولید برق دل خوش کرد؟ ظرفیت نصب شده تولید برق کشور ۷۶ هزار مگاوات است که ۹۵ درصد آن با سوخت‌های فسیلی و در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و حتی آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع تلفاتی بیش از ۲۰ درصدی دارد، به این زیان نجومی باید آلودگی‌های زیست محیطی را هم اضافه کرد.همه این واقعیت‌ها کشورهای پیشرفته را به استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر ترغیب کرده است.

اطلاعات بیشتر

بزرگترین مزرعه خورشیدی بریتانیا

یک نیروگاه خورشیدی عظیم برای ساحل شمال کنت برنامه ریزی شده است که از بزرگترین و مجهزترین نیروگاه های خورشیدی در انگلستان است که باعث افزایش قابل ملاحظه ای در صنایع می شود.

یک مایل از شهر تاریخی Faversham، پنج برابر ظرفیت بزرگترین مزرعه خورشیدی در انگلستان خواهد بود و اگر به طور پیشنهادی در سال 2020 ، به اندازه کافی برق تولید کند، برای حدود 110،000 خانوار خواهد بود.

توسعه دهندگان Hive Energy و Wirsol Energy امیدوارند که پانل های خورشیدی را در امتداد 890 هکتار (365 هکتار) - که برابر با بیش از 400 زمین فوتبال است - از زمین های کشاورزی در نزدیکی روستای گرنوئی امتحان کنند.

شرکت ها فکر می کنند که کاهش هزینه های تکنولوژی و کاهش مقیاس از سوپر مزرعه خورشیدی به این معنی است که کار بدون یارانه ها کار خواهد کرد.

تنها یک مزرعه خورشیدی بدون یارانه بزرگ ساخته شده است از زمان پشتیبانی توسط دولت در سال 2016، نزدیک فلتویک در Bedfordshire، ساخته شده است، اما این گسترش بود به یک مزرعه خورشیدی موجود ساخته شده با استفاده از یارانه های قبلی.

هیو برنان از Hive Energy گفت: "پارک خورشیدی کلو هیل یک طرح پیشگام است که هدف آن بهینه سازی پیشرفت های تکنولوژیکی در انرژی خورشیدی است."

در ماه دسامبر یک مشاوره آغاز شده و نامه هایی به ساکنان پیش از جلسات محلی ارسال شده است، با حمایت کنندگان این پروژه که بر اهمیت سایت برای حیات وحش آگاهی دارند.

نماتدهای نمکی منطقه و گلدانها توسط مهاجرین پرندگان شامل حشرات جنگلی و پرتقال استفاده می شود. خوانندگان همچنین میوه ها را مانند شبیه به خانه دوران کودکی پاپ در انتظارات بزرگ چارلز دیکنز می دانند .

 

آدریان اولیور، صاحب کافه دوچرخه سواری Freewheel در Graveney، گفت: "من فکر می کنم مردم نگران مقیاس آن هستند، و زیرساخت ها [جاده ها] تاثیر می گذارد، همانطور که ساخته شد.

"من فکر نمی کنم کسی مخالف این واقعیت باشد که این یک منبع انرژی عالی است. تا  زمانی که به خوبی انجام شود و برای حیات وحش مزاحمت ایجاد نکند. "

او افزود که این منطقه در حین ساخت یک ایستگاه برای بزرگترین شرکت دریایی دریایی، Array لندن، دارای برخی ترافیک بوده است. مزرعه پیشنهادی خورشیدی به ایستگاه متصل می شود.

پشتیبانان کلوئیل هیل می گویند که حقوق عمومی راه هایی که در سراسر سایت اجرا می شود تحت تاثیر قرار نمی گیرد و مسیرهای پیاده روی به طور دائم بسته نخواهند شد. آنها همچنین وعده داده اند که هر گونه تاثیر در حیات وحش را محدود کنند، با یک پیشنهاد برای ایجاد یک منطقه حفاظت شده برای پرندگان داده اند .

 

منبع : 

https://www.theguardian.com/environment/2017/nov/09/giant-solar-power-plant-uk-biggest-north-kent-coast-subsidy-free-power-station-faversham

 

تماس با ما

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید

تلفن : 987132333219+

ساعات کاری

پشتیبانی حرفه ای ما توسط متخصصان زبده

  • شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 2
  • پنجشنبه : 9 الی 1

دفتر مرکزی : شیراز _ خیابان شوریده شیرازی (سی متری سینما سعدی ) کوچه 11 پلاک 22