slide 1
slide 2
slide 3

 

برق خورشیدی؛ یک بار هزینه کنید، عمری درآمد کسب کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و البته فاقد آلودگی است که با کمی آینده نگری، کسی نمی‌تواند بی خیال آن شود، به ویژه که بداند هر قدر برقی که تولید می‌کند ۱۰ برابر نرخی که به برق مصرفی اش می‌پردازد، درآمد به دست می‌آورد.اما چرا باید در سطح کلان تر به این نوع از تولید برق دل خوش کرد؟ ظرفیت نصب شده تولید برق کشور ۷۶ هزار مگاوات است که ۹۵ درصد آن با سوخت‌های فسیلی و در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و حتی آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع تلفاتی بیش از ۲۰ درصدی دارد، به این زیان نجومی باید آلودگی‌های زیست محیطی را هم اضافه کرد.همه این واقعیت‌ها کشورهای پیشرفته را به استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر ترغیب کرده است.

اطلاعات بیشتر

پایان سفر سولار ایمپالس به دور جهان

هواپیمای سولار ایمپالس  در فرودگاه ابوظبی به سفر یکساله اش پایان داد.

 
 
سفر سولار ایمپالس ۲ به دور جهان پایان یافت

این نخستین هواپیمای قاره پیمایی است که از انرژی خورشیدی به عنوان سوخت استفاده کرده است. سولار ایمپالس ۲ که پیکری به بزرگی بوئینگ ۷۴۷ دارد با ۱۱۸ ساعت پرواز بدون توقف توانسته رکورد طولانی پرواز در نوع خود را بشکند.

برتراند پیکر، یکی از دو خلبان این هواپیما می گوید: «ما یکی یکی با آندره ۴۰ هزار کیلومتر بدون سوخت پرواز کردیم و اکنون این نمایش انجام شده است. این به آن معنی است که باقی دنیا باید گامی فراتر بردارد. ما باید از این فناوری ها استفاده کنیم.»

میانگین سرعت سولار ایمپالس ۲ هفتاد کیلومتر در ساعت است. آخرین پرواز آن از قاهره تا ابوظبی ۴۸ ساعت به طول انجامید.

ریتا دل پرته، خبرنگار یورونیوز در ابوظبی می گوید: «سفر تاریخی به دور دنیا با هواپیمایی که تنها سوختش انرژی خوشیدی است نه فقط پیروزی هوانوردی بلکه پیروزی جهانی در چالش برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر است.»

بال این هواپیما از بال هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ بلندتر است اما سرعت آن در حدود سرعت یک خودروی سواری است. البته این هواپیمای بزرگ، بسیار سبک وزن است و وزن آن حدود وزن یک خودروی اس یو وی است. تیم سوئیسی این هواپیما در جریان حمایت از کارزار فناوری انرژی های پاک، پروژه پرواز این هواپیما را از ماه مارس سال ۲۰۱۵ از ابوظبی آغاز کردند.

 

تماس با ما

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید

تلفن : 987132333219+

ساعات کاری

پشتیبانی حرفه ای ما توسط متخصصان زبده

  • شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 2
  • پنجشنبه : 9 الی 1

دفتر مرکزی : شیراز _ خیابان شوریده شیرازی (سی متری سینما سعدی ) کوچه 11 پلاک 22