slide 1
slide 2
slide 3

 

برق خورشیدی؛ یک بار هزینه کنید، عمری درآمد کسب کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و البته فاقد آلودگی است که با کمی آینده نگری، کسی نمی‌تواند بی خیال آن شود، به ویژه که بداند هر قدر برقی که تولید می‌کند ۱۰ برابر نرخی که به برق مصرفی اش می‌پردازد، درآمد به دست می‌آورد.اما چرا باید در سطح کلان تر به این نوع از تولید برق دل خوش کرد؟ ظرفیت نصب شده تولید برق کشور ۷۶ هزار مگاوات است که ۹۵ درصد آن با سوخت‌های فسیلی و در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و حتی آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع تلفاتی بیش از ۲۰ درصدی دارد، به این زیان نجومی باید آلودگی‌های زیست محیطی را هم اضافه کرد.همه این واقعیت‌ها کشورهای پیشرفته را به استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر ترغیب کرده است.

اطلاعات بیشتر

تولید دوچرخه های خورشیدی

با افزایش گرایش به دوچرخه سواری در اروپا، انواع برقی این وسیله نقلیه هم مورد توجه قرار گرفته است. اما تامین انرژی این دوچرخه ها می تواند مشکل سازباشد.

با افزایش گرایش به دوچرخه سواری در اروپا، انواع برقی این وسیله نقلیه هم مورد توجه قرار گرفته است. اما تامین انرژی این دوچرخه ها می تواند مشکل ساز باشد. یک شرکت هلندی با همکاری دانشجویان دانشگاه فنی شهر آیندهاون پیش نمونه یک دوچرخه خورشیدی را ساخته اند.

مارک پیترز مدیر عامل این شرکت (Solar Applications) می گوید: «ما اولین دوچرخه برقی با صفحه خورشیدی در چرخ ساخته ایم. باتری این دوچرخه در طول روز و یا موقع رکاب زدن شارژ می شود.»

اولین دوچرخه های انرژی خورشیدی دهه هشتاد میلادی به بازار آمدند اما صفحه های خورشیدی را مانند تریلر یدک می کشیدند. حال با پیشرفت های بدست آمده در فناوری انرژی خورشیدی، سلول یا صفحه های خورشیدی روی چرخ جلوی این دوچرخه هلندی قرار دارد که حتی در وضعیت غیر آفتابی مثلا روزهای بارانی نیز بخوبی کار می کند. قرار است این دوچرخه ها سال ۲۰۱۸ به بهای ۲۸۰۰ یورو به بازار بیایند.

 

مارک پیترز گفت: «مهمترین نوع آوری کار همکاران ما است، دانشجویان. ما با دانشجویانی کار کردیم که گفتند می توانند برای مشکل تامین انرژی خورشیدی در شرایط سایه یا کم نور و یا شب راه حل پیدا کنند. راه حل ابتکاری آنها با استفاده از علم الکترونیک واقعا جالب بود.»

دوچرخه یکی از وسایل نقلیه محبوب هلندی ها است و یک چهارم سفرها در این کشور با دوچرخه انجام می شود. در سالهای اخیر اقدامات مختلفی برای بهبود دوچرخه سواری در این هلند انجام شده است. یکی از مهمترین آنها احداث مسیر دوچرخه خورشیدی ۳۵ هزار کیلومتری در شمال کشور است. این مسیر رکاب زنی که صفحه های خورشیدی در آن جاسازی شده سال گذشته بهره برداری شد و انرژی تولید شده آن بیش از میزان مورد انتظار بود.

تماس با ما

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید

تلفن : 987132333219+

ساعات کاری

پشتیبانی حرفه ای ما توسط متخصصان زبده

  • شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 2
  • پنجشنبه : 9 الی 1

دفتر مرکزی : شیراز _ خیابان شوریده شیرازی (سی متری سینما سعدی ) کوچه 11 پلاک 22