slide 1
slide 2
slide 3

 

برق خورشیدی؛ یک بار هزینه کنید، عمری درآمد کسب کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و البته فاقد آلودگی است که با کمی آینده نگری، کسی نمی‌تواند بی خیال آن شود، به ویژه که بداند هر قدر برقی که تولید می‌کند ۱۰ برابر نرخی که به برق مصرفی اش می‌پردازد، درآمد به دست می‌آورد.اما چرا باید در سطح کلان تر به این نوع از تولید برق دل خوش کرد؟ ظرفیت نصب شده تولید برق کشور ۷۶ هزار مگاوات است که ۹۵ درصد آن با سوخت‌های فسیلی و در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و حتی آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع تلفاتی بیش از ۲۰ درصدی دارد، به این زیان نجومی باید آلودگی‌های زیست محیطی را هم اضافه کرد.همه این واقعیت‌ها کشورهای پیشرفته را به استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر ترغیب کرده است.

اطلاعات بیشتر

توربین های بزرگتر، اقتصاد بهتر، دیجیتالی شدن بیشتر در 2018

همانطور که ما وارد سال 2018 می شویم، یک ارزیابی سطح بالایی از روند گرمایش انرژی باد در سال آینده است.

با تقریبا همه تخمین ها، سال 2018 باید رشد پایدار انرژی باد  در بازارهای بالغ را ثابت کند و همراه با پیشرفت شدید در بازارهای نوظهور،  انرژی باد، موقعیت خود را به عنوان یک تکنولوژی انرژی اصلی خود را معرفی می کند.

پس از گذراندن یک نقطه عطف مهم در ماه ژوئن 2017، 500 گیگاوات انرژی از باد، جدیدترین چشم انداز آینده شورای انرژی باد (GWEC) است ، پیش بینی های روشن برای  انرژی باد را فراهم می کند، و سناریو متوسط ​​آن، تاسیسات جدید جهانی را به حدود 80 گیگا  وات  در سال برساند و مجموع ظرفیت نصب شده از 797 GW تا سال 2020 تا حدود 60 GW / سال در سال 2017 (نگاه کنید به شکل 1).

با توجه به 112.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده از سال 2016 که بیش از 1.2 میلیون نفر  بر روی آن کار می کند، بر اساس گفته های استیو سایور دبیر کل سازمان ، یکی از سریعترین بخش های صنعتی رو به رشد در جهان است و "یک پیشرو" در انتقال انرژی جهانی است. 

این صنعت همچنان به نوآوری در میان طیف وسیعی از شاخص ها می پردازد. یک نمونه اساسی: ظرفیت توربین ها همچنان افزایش می یابد - در اروپا بیش از 90 درصد از توربین های جدید ساحلی که در نیمه اول سال 2017 سفارش داده شدند، بیشتر از 3 مگاوات بود. از آنجایی که اکثر سازندگان اصلی نصب ماشین های 4 مگاواتی را از طریق سال 2018 شروع می کنند، این روند ادامه خواهد یافت.

تمرکز اخیر صنعت بر تولید برق از باد در حال  بیشتر شدن است.

این تحولات به افزایش رقابت باد نسبت به سایر اشکال تولید، جدید و متعارف کمک می کند. گزارش سال 2016 از شرکت سرمایه گذاری Lazard تخمین زده می شود هزینه های بالای  برق بادی  در ایالات متحده آمریکا از 32 تا 62 دلار به ازای هر مگاوات ساعت برآورد شده است. در همین حال، چشم انداز جدید انرژی های  جدید ، که  بلومبرگ 2017 پیش بینی می کند، هزینه های بالای باد در فصل زمستان تا سال 2040 تقریبا نصف خواهد شد.

با این وجود، سایور معتقد است که فشار قیمت پایین است، اما چالش های جدیدی را برای صنعت به وجود می آورد: "صنعت بادی دارای دو اصل متضاد است: یکی برای ارائه بیشترین تعداد الکترون های بدون کربن با کمترین قیمت، دیگری برای ایجاد مشاغل محلی و سرمایه گذاری . این دو همیشه هماهنگ نیستند. این یک درگیری است که در بسیاری از بازارهای وجود دارد. "

"من فکر نمیکنم فشار قیمت پایین به زودی از بین برود - این مسئله برای شرکتهای تولیدی بزرگ است. من انتظار داشتم که بیشتر تثبیت شود، و مردم بیشتر به دنبال جذب بازار در هزینه سود هستند - که در دراز مدت برای صنعت مفید نیست. با این حال، در حالی که رقابت شدید خواهد شد، جدیدترین صنعت باد از IEA پیش بینی می کند که باد به عنوان منبع غالب تمام تولید برق تا سال 2040 ظاهر خواهد شد. "

 منبع :
 
http://www.renewableenergyworld.com/articles/print/volume-21/issue-1/features/wind/bigger-turbines-better-economics-more-digitization-on-deck-for-2018-wind-power-market.html

مدرن کردن پشت بام با پانل های خورشیدی تاندوم

    
 

آیا می دانید جایگزینی برای پانل های خورشیدی سیلیکون استاندارد وجود دارد؟ یک روز به زودی، شما  قادر به نصب یک پنل خورشیدی هستید  که 50 درصد کارآمد تر از پانل خورشیدی قعلی است ؟

این دقیقا همان چیزی است که ایریس  قصد دارد تولید کند. شرکت Berkeley در ، کالیفرنیا در تلاش است تا مدلی را برای تولید پیلهای سیلیکونی خورشیدی تولید کند. علاوه بر این، آنها تلاش می کنند تا کارایی PV را به میزان 25 تا 30 درصد افزایش دهند.

 فناوری دریافت کننده وزارت برنامه انرژی آمریکا (DOE)  برای کوپه های  کوچک کسب و کار (SBV) یک لایه پر از کوارتز فلزی هالید را به پوشش پانل های خورشیدی سیلیکونی استاندارد اضافه می کند که انرژی بیشتری از نور مادون قرمز تولید می کند. پس از آن در بالای سلول های سیلیکونی سنتی قرار گرفته است تا پانل خورشیدی تاندوم ایجاد شود. این پانل های خورشیدی "دو طرفه"، متشکل از دو ماده به جای یکی، باعث تولید برق بیشتر در هر پانل می شود.

بزرگترین نیروگاه مجازی دنیا در استرالیا

استرالیای جنوبی قصد دارد با فراهم کردن پنل‌های خورشیدی و باطری‌های ساخت تسلا برای حداقل ۵۰ هزار خانه، بزرگترین نیروگاه مجازی جهان را ایجاد کند‌.

طبق گزارش بلومبرگ نیو انرژی فاینانس، دولت ایالت استرالیای جنوبی اعلام کرد این برنامه به صورت آزمایشی با ۱۱۰۰ ساختمان دولتی آغاز می‌شود و ۵ کیلووات پنل خورشیدی و ۱۳‌.۵ کیلووات ساعت باطری پاوروال ۲ تسلا به صورت رایگان نصب خواهد شد و از طریق فروش برق فاینانس می‌شود‌.

این برنامه به ۲۴ هزار املاک دولتی دیگر گسترش خواهد یافت و قرارداد مشابه به همه خانوارهای استرالیای جنوبی عرضه خواهد شد‌. تسلا در بیانیه ای اعلام کرد برنامه مذکور مشارکت ۵۰۰۰۰ خانه در چهار سال آینده را پیش بینی کرده است و بمحض اینکه تکمیل شود، به اندازه ظرفیت یک توربین گازی بزرگ یا نیروگاه زغال سوز برق تولید خواهد کرد‌.

افتتاح ساختمانی با پنل خورشیدی در دانمارک

یک شرکت دانمارکی طرحی از یک ساختمان اداری ارائه کرده که مجهز به پنل های خورشیدی و بارکدهای مخصوص است. توریست ها با اسکن کردن آن تاریخچه شهر را روی موبایل دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، شرکت دانمارکی MVRDVاز طرح اولیه خود برای یک ساختمان اداری در آلمان رونمایی کرده است. این ساختمان که Milestone نام گرفته دارای سوراخی بزرگ است که در حقیقت یک فضای عمومی به شمار می رود.

در نمای این ساختمان سلول های فتوولتائیک و کدهای QR تعبیه شده اند. هنگامیکه فرد با کمک اپلیکیشن مخصوص این بارکدها را اسکن کند اطلاعات مربوط به تاریخچه شهر، ساکنان و چشم انداز آن برای وی ارسال می شود.

به هرحال این ساختمان ۱۲ طبقه در اشتوتگارت ساخته می شود و مساحت آن ۶۵۰۰ متر مربع است. در این ساختمان علاوه بر واحدهای تجاری یک رستوران نیز ساخته می شود. نمای نیمه شفاف و نیمه آیینه ای ساختمان از نوعی شیشه مخصوص است تا از تجمیع گرمای بیش از حد داخل آن بکاهد.

احداث این ساختمان از ۲۰۲۰ میلادی آغاز می شود.

بزرگترین مزرعه خورشیدی بریتانیا

یک نیروگاه خورشیدی عظیم برای ساحل شمال کنت برنامه ریزی شده است که از بزرگترین و مجهزترین نیروگاه های خورشیدی در انگلستان است که باعث افزایش قابل ملاحظه ای در صنایع می شود.

یک مایل از شهر تاریخی Faversham، پنج برابر ظرفیت بزرگترین مزرعه خورشیدی در انگلستان خواهد بود و اگر به طور پیشنهادی در سال 2020 ، به اندازه کافی برق تولید کند، برای حدود 110،000 خانوار خواهد بود.

توسعه دهندگان Hive Energy و Wirsol Energy امیدوارند که پانل های خورشیدی را در امتداد 890 هکتار (365 هکتار) - که برابر با بیش از 400 زمین فوتبال است - از زمین های کشاورزی در نزدیکی روستای گرنوئی امتحان کنند.

تسلا فروش محصولات خورشیدی را در خانه گسترش می دهد

تسلا

حضور گسترده تسلا  که یک شرکت بزرگ و پیشگام فناوری است که اگر چه به عنوان تولید کننده ماشین های الکتریکی در دنیا شناخته می شود ، در Home Depot - یکی از بزرگترین خرده فروشان در دنیا با بیش از 2200 فروشگاه  - اندازه گیری خوبی از آرمان های خود  شرکت تسلا برای خورشید است.چندین شرکت تلاش کرده اند و موفق به ایجاد محصولات مشابهی شده اندکه  از لحاظ مالی قابل قبول نیستند. به علاوه، بازار خورشیدی ایالات متحده اخیرا مورد توجه قرار داده شده است.

برای Home Depot، پانل های خورشیدی تسلا و باتری پاور بال  فرصتی برای حضور بزرگتر از نام تجاری محبوب هستند. این در حال حاضر یک دوره قوی برای صنعت بهبود یک  خانه است. افزایش ارزش خانه ها موجب شده است که آمریکایی ها برای ارتقاء خواص خود، از ورود خود به به زنجیره ای از عواقب ناخوشایند که بخش عمده ای از صنایع خرده فروشی را فرا گرفته است، جلوگیری کند.

انرژی موج چیست ؟

 

انرژی موج هنگامی تولید می شود که ژنراتورهای برق روی سطح اقیانوس قرار می گیرند. انرژی ارائه شده اغلب در گیاهان آب شیرین کن، نیروگاه ها و پمپ های آب استفاده می شود. خروجی انرژی توسط ارتفاع موج، سرعت موج، طول موج و چگالی آب تعیین می شود. تا به امروز تنها تعداد انگشت شماری از گیاهان موجدار آزمایشگاهی در سراسر جهان وجود دارد.  با توجه به شکل بالا می توان روند تولید انرژی برق از موج ها را مشاهده کرد.

ماشین خورشیدی برای رقابت در چالش جهانی

تیم خورشیدی بریتانیا یک صفحه kickstarter را برای کمک به صندوق طراحی خود برای ورود به چالش جهانی خورشیدی 2017 آغاز کرده است . استیون هیب، بنیانگذار تیم T داوطلبان ار از بسیاری از رشته های مختلف، شرکت ها و دانشگاه هایی که در یک ماشین خورشیدی با اندازه خانوادگی کار می کنند، به رقابت در کلاس سوارکار هدایت می کند. "کلاس رزم ناو در مورد دو یا چند کرسی است. این در مورد یک ماشین عملی است، هیپ می گوید این پروژه بسیار  خاصی است .

این خودرو مسافران را حمل خواهد کرد و در انگلستان طراحی شده است که در جاده  بتواند قانونی باشد و  با سرعت  3،022km از داروین به آدلاید حرکت کند . در کلاس رزمی، برنده باید سرعت، کارایی و بهره وری انرژی را متعادل کند. ماشین معمولی خانواده حدود 5،000 کیلووات ساعت در مسیر مصرف می کند. در مسابقه 2013، یک موتور چهار سیلندر خورشیدی راه را با مصرف انرژی تنها 64 کیلووات ساعت به پایان رساند.

یک رویکرد ساده جدید (سلول های خورشیدی پلاستیکی)

 

سلول های خورشیدی آلی بسیار کارآمد بر اساس مواد الکترونیکی بی نظیر با امکان چاپ آسان

محققان ژاپن بر روی کار قبلی خودکه برای توسعه جدید پلیمرهای آلی پیشرفته  بوده است، دوباره کار کرده اند و پیلیمر های جدیدی ساخته اند. این مواد  هنگامی که در سلول های خورشیدی استفاده می شود، پلیمرها به عنوان پرده نازکی  غیر آلی تشکیل می شوند که بازده تبدیل انرژی را حفظ می کنند. سلول های خورشیدی معمولی برای ساختن پرده های نازک  پلیمری بلورین نیاز به روش  ویژه ای دارند. این دستگاه های جدید می تواند راه را برای چاپ ساده تر و مقرون به صرفه تر از سلول های خورشیدی ارائه دهد.

بال پروانه روشی نوین برای جذب انرژی خورشید

مقداری از نور خورشید توسط سلول های خورشیدی منعکس می شود  و به عنوان انرژی استفاده نمی شود . بال های پروانه Pachliopta aristolochiae توسط نانوساختارها ( nanoholes ) حفر می شوند که به جذب نور در طیف گسترده ای بسیار بهتر از سطوح صاف کمک می کنند. محققان موسسه فناوری کارلسروهه (KIT) اکنون موفق به انتقال این نانوساختارها به سلولهای خورشیدی شده اند و بنابراین میزان جذب نور آنها تا 200 درصد افزایش یافته است. دانشمندان نتایج خود را در مجله Science Advances گزارش کرده اند .

تماس با ما

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید

تلفن : 987132333219+

ساعات کاری

پشتیبانی حرفه ای ما توسط متخصصان زبده

  • شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 2
  • پنجشنبه : 9 الی 1

دفتر مرکزی : شیراز _ خیابان شوریده شیرازی (سی متری سینما سعدی ) کوچه 11 پلاک 22