slide 1
slide 2
slide 3

 

برق خورشیدی؛ یک بار هزینه کنید، عمری درآمد کسب کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و البته فاقد آلودگی است که با کمی آینده نگری، کسی نمی‌تواند بی خیال آن شود، به ویژه که بداند هر قدر برقی که تولید می‌کند ۱۰ برابر نرخی که به برق مصرفی اش می‌پردازد، درآمد به دست می‌آورد.اما چرا باید در سطح کلان تر به این نوع از تولید برق دل خوش کرد؟ ظرفیت نصب شده تولید برق کشور ۷۶ هزار مگاوات است که ۹۵ درصد آن با سوخت‌های فسیلی و در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و حتی آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع تلفاتی بیش از ۲۰ درصدی دارد، به این زیان نجومی باید آلودگی‌های زیست محیطی را هم اضافه کرد.همه این واقعیت‌ها کشورهای پیشرفته را به استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر ترغیب کرده است.

اطلاعات بیشتر

بزرگترین نیروگاه مجازی دنیا در استرالیا

استرالیای جنوبی قصد دارد با فراهم کردن پنل‌های خورشیدی و باطری‌های ساخت تسلا برای حداقل ۵۰ هزار خانه، بزرگترین نیروگاه مجازی جهان را ایجاد کند‌.

طبق گزارش بلومبرگ نیو انرژی فاینانس، دولت ایالت استرالیای جنوبی اعلام کرد این برنامه به صورت آزمایشی با ۱۱۰۰ ساختمان دولتی آغاز می‌شود و ۵ کیلووات پنل خورشیدی و ۱۳‌.۵ کیلووات ساعت باطری پاوروال ۲ تسلا به صورت رایگان نصب خواهد شد و از طریق فروش برق فاینانس می‌شود‌.

این برنامه به ۲۴ هزار املاک دولتی دیگر گسترش خواهد یافت و قرارداد مشابه به همه خانوارهای استرالیای جنوبی عرضه خواهد شد‌. تسلا در بیانیه ای اعلام کرد برنامه مذکور مشارکت ۵۰۰۰۰ خانه در چهار سال آینده را پیش بینی کرده است و بمحض اینکه تکمیل شود، به اندازه ظرفیت یک توربین گازی بزرگ یا نیروگاه زغال سوز برق تولید خواهد کرد‌.

الون ماسک، مدیرعامل میلیاردر تسلا سال گذشته بزرگترین سیستم باطری یون لیتیومی جهان را برای حمایت از شبکه برق استرالیای جنوبی ساخت‌. وی پیش‌بینی کرده است که تسلا می‌تواند در مدت ۱۰۰ روز تاسیساتی با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات را در استرالیا ایجاد کند‌.

استرالیا که یکی از بزرگترین کاربران پنل‌های خورشیدی سقفی جهان است، احتمالا سال گذشته بیشترین ظرفیت جدید را ایجاد کرده زیرا کاربران به دنبال کاهش صورتحساب‌های برق تصاعدی خود بودند‌.

طبق گزارش بلومبرگ نیو انرژی فاینانس، با وجود یارانه‌ها و تعرفه‌های حمایتی، تلاش کاربران برای دور زدن افزایش هزینه برق و تلاش فروشندگان برای ورود به این بخش تجاری، در رشد پنل‌های خورشیدی در استرالیا موثر بوده است‌.

استرالیای جنوبی در سال ۲۰۱۶ که طوفان‌ها به خطوط انتقال برق آسیب زدند، با قطعی برق گسترده در این ایالت روبرو شد‌. مالکوم ترنبال، نخست وزیر استرالیا بکارگیری سریع نیروی تجدیدپذیر را عامل قطعی برق این ایالت خوانده است‌. نیروهای خورشیدی و بادی در حدود ۴۰ درصد از تولید نیروی استرالیای جنوبی سهم دارند که بالاترین نرخ در میان ایالت‌های استرالیاست‌.

پنل خورشیدی سقفی ۲۴ درصد از تولید برق استرالیا تا سال ۲۰۴۰ را تشکیل خواهد داد‌.

تحلیلگران برآورد کرده‌اند ۲۵۰ مگاوات نیروی تولید ۵۰۰۰۰ خانه، صورتحساب انرژی خانوارهای مشارکت کننده در این طرح را به میزان ۳۰ درصد کاهش خواهد داد‌.

تسلا اعلام کرده تحت برنامه استرالیای جنوبی، حداکثر ۶۰۰۰۰ خانه در سال ۲۰۱۸ باطری‌های پاوروال و پنل‌های خورشیدی دریافت خواهند کرد‌.

تماس با ما

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید

تلفن : 987132333219+

ساعات کاری

پشتیبانی حرفه ای ما توسط متخصصان زبده

  • شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 2
  • پنجشنبه : 9 الی 1

دفتر مرکزی : شیراز _ خیابان شوریده شیرازی (سی متری سینما سعدی ) کوچه 11 پلاک 22