slide 1
slide 2
slide 3

 

برق خورشیدی؛ یک بار هزینه کنید، عمری درآمد کسب کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، انرژی خورشید، منبعی پاک، تمام نشدنی، بی سر و صدا و بدون خطر و البته فاقد آلودگی است که با کمی آینده نگری، کسی نمی‌تواند بی خیال آن شود، به ویژه که بداند هر قدر برقی که تولید می‌کند ۱۰ برابر نرخی که به برق مصرفی اش می‌پردازد، درآمد به دست می‌آورد.اما چرا باید در سطح کلان تر به این نوع از تولید برق دل خوش کرد؟ ظرفیت نصب شده تولید برق کشور ۷۶ هزار مگاوات است که ۹۵ درصد آن با سوخت‌های فسیلی و در نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود.تولید برق به شیوه سنتی هم منابع گران فسیلی و حتی آبی را تلف می‌کند و هم در مسیر انتقال و توزیع تلفاتی بیش از ۲۰ درصدی دارد، به این زیان نجومی باید آلودگی‌های زیست محیطی را هم اضافه کرد.همه این واقعیت‌ها کشورهای پیشرفته را به استفاده از انرژیهای نو و تجدیدپذیر ترغیب کرده است.

اطلاعات بیشتر

ماشین الکتریکی یا ماشین بنزینی ؟

مردم وقتی که به حمل و نقل شخصی می آیند، انتخاب های بیشتری را نسبت به قبل داشته اند و یکی از جالب ترین و نوآورانه ترین این انتخاب ها در حمل و نقل شخصی خودروهای الکتریکی (EVs) است.

تقریبا هر کدام از سازندگان  خودرو یا سازندگان  خودروی الکتریکی، یک محصول کامیون به بازار عرضه میکنند.ماشین الکتریکی یا ماشین بنزینی

حال می خواهیم بدانیم خودرو های الکتریکی بهترهستن یا گازوئیلی؟

فروش و نصب برق خورشیدی در شیراز و ایران

در حالی که  موتر های  گازوئیلی و دیزلی با موتورهای احتراق داخلی ICE ،خیابان ها، بزرگراه ها  و راه آهن ها را برای بیش از یک قرن تحت سلطه قرار داده اند ،  با اینکه بسیار کارآمد،هستند اما   سازگار با محیط زیست نیستند. خودرو های الکتریکی با وجود هزینه های بیشتر برای خرید در ابتدا - در حال حاضر، در طول زمان هزینه کمتر ومقرونه به صرفه ای در مقابل خودرو های دیزلی دارند، زیرا نیاز آنها به تعمیر و نگهداری کمتر است. همچنین با محیط زیست بسیار سازگارتر هستند.

مزایای استفاده از EV  ها چیست؟

برای مثال EV ها نیازی به تغییر روغن و شمع های جرقه ندارند؛ آنها فقط قطعات کمتری دارند و چیزهای کمتر می توانند زوی موتور تآثیر بگذارند. البته، شما هنوز هم مجبور به تعویض لاستیک و لنت ترمز در طول استفاده بیشتر EVS هستید، اما انتظار می رود که نیاز به تعمیر و نگهداری به مراتب کمتر است.

چرا هزینه اولیه وسایل نقلیه EV بیشتر است؟

EVs در فروش نمایندگی خودرو گران تر باقی می ماند، اما این به خاطر آن است که هنوز تعداد کمتری  از آنها وجود دارد. با شورلت با معرفی Bolt EV و تسلا تولید انبوه خود را در سه مدل آغاز کرده اند ، که نوسانات قیمت شروع به تغییر می کند و هزینه های این اتومبیل ها کم کم به قیمت اتوموبیل ها معمول نزیدک می شود.

 ماشین الکتریکی یا ماشین بنزینی

هزینه های باتری پایین می آیند

بزرگترین هزینه EV هزینه باتری آن است که نیز خوشبختانه یکی از بخش هایی است که سریعترین کاهش هزینه را مشاهده می کند. مطالعات دانشگاه کالیفرنیا برکلی و دانشگاه فنی مونیخ، " انبار ذخیره انرژی و نوآوری برای انتقال انرژی پاک " در مجله Nature Energy منتشر شده در سال 2017، بیان کرد که هزینه های هر کیلووات ساعت هزینه ذخیره انرژی حتی بیشتراز هزینه های باد و انرژی خورشیدی، سریعتر است. "سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه برای پروژه های ذخیره انرژی به طور قابل ملاحظهای  آوردن کردن که  هزینه هر کیلووات ساعت یک باتری لیتیوم از 10،000 دلار در اوایل 1990s به 100 دلار / kWh در سال آینده برسد. نوآوران گفتند که سرعت نوآوری بسیار سریع  است.باتری در یک EV مانند باتری در یک وسیله نقلیه گازی است که معمولا یک باتری اسید سرب است، عمدتا یک مخزن سوخت یا سوخت EV است. اکثر باتری هایی که برای EV استفاده می شوند، باتری های لیتیوم یونی اند که  بسیار کارآمد هستند که چرخه عمر آنها 10 سال می باشد

آیا استفاده از برق برای حمل و نقل ارزان تر است یا استفاده از اتومبیل های گازی یا کامیون های دیزلی؟

 

تماس با ما

در صورتی که مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما تماس بگیرید

تلفن : 987132333219+

ساعات کاری

پشتیبانی حرفه ای ما توسط متخصصان زبده

  • شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 2
  • پنجشنبه : 9 الی 1

دفتر مرکزی : شیراز _ خیابان شوریده شیرازی (سی متری سینما سعدی ) کوچه 11 پلاک 22